Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2008 13:48 - Топли късове от отиващото си лято
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5015 Коментари: 34 Гласове:
1

Последна промяна: 12.11.2014 03:08


image

...Лятото си тръгва, отмъквайки със себе си шепи нежност и горещи туптящи късове - от напрежение, очакване, строполяване на надеждата, моментна страст, преминала в нажежеността на сълзите, искрящи случвания на искрена радост, както и потъване в негата на мъката, преминаваща през с нищо несравнимото разочарование от чувството да си предаден...
Всичко минава...Всичко се утаява в споменния скрин и пази горчилката - да! - но и способността да метаморфозира в един узрял житейски поглед върху незначителността на първоначално възприеманите като трагедия неблагополучия...
Няма място за трагедии.
Няма време за незасъхващи сълзи.
Няма никаква полза от компромиси със съществени неща.
Няма нужда от безсмислени жертви в името на мъгляво загатнати цели.
Няма смисъл от кървяща любов, която е безпътна.

Няма гаранции за нова - която да е пълнокръвна.
Няма никакви правила.
Няма никакво чувство за обреченост.
Няма край Пътят.
Той продължава.
С нова, но ясно очертана траектория, със старата любов към живота и най-важните души в обкръжаващия свят, към онези неща, които представляват жалоните в една пречистваща се човешка съдба.
А тази Любов е неизтребима.
Имам я. Имам всичко. Макар че точно в този момент, чисто прагматично погледнато, нямам нищо...

image

image

image

image

image

image



image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Едно намигане към всички вас:) Свалих розовите очила, надянах черните /на дъщеря ми, защото аз никога не нося слънчеви очила:))/  и имам дързостта да се усмихвам. Въпреки:)))....



Тагове:   лято,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Поздравления,
16.09.2008 14:13
за дързостта да се усмихваш... въпреки :-)
цитирай
2. brey7 - Поздрави от нас!
16.09.2008 14:21
"Чисто прагматично погледнато",когато тръгваш на дълъг път е по-добре с по-малко багаж.Само най-необходимото.
Попътен вятър на теб и прекрасното ти дете ви пожелават Брей,мама и лелята на Александър!
цитирай
3. viki11 - Все ми се струва, че просто отказваш ...
16.09.2008 14:25
Все ми се струва, че просто отказваш да приемеш верния път. Настояваш на своя, или нищо.
Оттам идват и сълзите, мислиш си нещо, само за себе си, а после се чудиш, защо го разбираш само ти.
Може би да играеш с открити карти е по-честно.
И ... животът поделен с други същества, като децата, е доста по-различен с чувството за отговорност и ангажименти. Половината ти възможности са отнети. Задоволяваш се да работиш на автопилот, или като максимум с 50% от възможностите. Ако те разберат.....
цитирай
4. elineli - Отива ти:)))
16.09.2008 18:53
...да си усмихнато дръзка.Някъде по пътя ти махам.Виж ме.С току що откъсната четирилистна детелина.За теб :))))
цитирай
5. buboleche - не бой се,
16.09.2008 19:19
и аз съм така. Макар че погледнато от друга страна - имам всичко материално, а точно един определен вид любов ми липсва. Ама защо ли ми е...? Гушкам те.:)
цитирай
6. enjoy6 - Много усмивки
16.09.2008 21:10
и топла и благодатна есен ти желая!
снимките са чудесни!
Поздрави!
цитирай
7. feq - Имаш усмивките на тези очарователни деца!
17.09.2008 14:29
Имаш и твоето СЛЪНЧИЦЕ!
Успешна и спорна учебна година желая от сърце на дъщеря ти.
Ти си най-богатата майка на света.
Имаш и нас - твоите приятели.
Напред,...смело,...напук и въпреки всичко!!!
цитирай
8. diamant1965 - ;) Намиг и от мен!
18.09.2008 23:52
Човек е нещастен дотогава, докато не разбере, че всъщност е щастлив! Радвам се, че си го осъзнала!
цитирай
9. henzelski - Усмихвай се
19.09.2008 05:28
не въпреки всичко, а защото усмивката ти отива. И един ден всичко ще си дойде на мястото. Въпреки всичко...;)
цитирай
10. viki11 - buboleche,
22.09.2008 09:46
всеки прави своя избор, въз основа на своите разбирания.
Аз избирах между материалното и любовта. И се отказах от първото заради нея. ВИждаш, почти всички избират първия вариант, явно това търсят.
Това се отнася и за моето материално, и за това на дъщеря ми. Можех да я задоволя материално, но да я лиша от обичта си - няма време. А и то е свързано с мъже, детето остава на заден план. Аз избрах отвратиленото тежко материално състояние напълно съзнателно. Но пък любовта остана за нея.
В наши дни, не въобще, да се бориш за материално и любов едновременно е невъзможно. Материалното убива любовта. Гнусно се печелят пари.
някой ден може и двете да са възможни и тогава ще ги имам, защото го мога. В някой друг живот.
Всеки не е самодостатъчен. Ние зависим адски много един от друг. КАкто завися от чуждата любов, така завися и от чуждата простотия, която е превърнала живота в помия на тоя етап напълно умишлено.
Избирай. Материалното или любовта. И не мисли, че само ти ще избереш материалното, без което не можеш. Това правят 99% от всички, ако имат избор.

Аз избрах любовта и може би затова Бог ме обича повече от другите! Може би при раждането обича всички, но после някои тръгват по друг път...99%. Духовното не е достъпно за всеки.
цитирай
11. viovioi - Вълнуващо лято, радвам се за теб Нуше:)
22.09.2008 10:33
Макиавели за богатството: "Истински богат е онзи, който може да преброи най-ценните свои неща, които не е купил с пари". Можем да поразсъждаваме малко върху това. Как ли бихме могли да си купим истинска любов, чест, достойнство , мир, разбирателство, харизма и разбира се детенце! Поздрави:)))
цитирай
12. bovari - Не може да се скрие щастието!:)
22.09.2008 15:44
Гледайки първата снимка си казах колко ЦВЕТНО е зад тях и спонтанно пожелах същото толкова пъстро и весело да бъде и пред вас!!!
Споделена радост и много истински хора!:)
Поздрави!:)
цитирай
13. enjoy6 - :)))))
23.09.2008 22:21
Да, лятото си отива, но запазихме топъл и красив спомен изпълнен с пъстрота и емоционалност!
А ти продължавай да посрещаш дните с усмивка:)
Поздрави!
цитирай
14. anlov - Мона Лиза
24.09.2008 17:33
ряпа да яде:)
цитирай
15. temenuga - Към simpleman:
06.10.2008 19:59
Първо - към всички, които са ми писали коментари тук, огромно ИЗВИНЕНИЕ за забавянето на отговорите ми! Наистина бях във водовъртежа на едно много критично време за мен, трябваше да се справям с разни прозаични неща, поотместих погледа си от философския поглед върху случващото се, а се плъзгах по повърхността...Нямаше начин.
Вече съм си в Бургас - отново. Софийската ми одисея приключи. С доста хубави спомени - в чисто професионален план. И с една наистина трудна загуба точно в края на моето пребиваване там...Не успях дори да започна нещо, което може би съм очаквала цял живот. Разминах се с невероятен мъж. Но...Понякога Съдбата просто е отредила човешките същества да се разминават по магистралите житейски.
Усмихвам се, разбира се, и тогава, и сега:))))
Въпреки:)
цитирай
16. temenuga - Към brey7:
06.10.2008 20:05
Благодаря ви! Чудесни са пожеланията ви! И със сигурност - добронамерени!
Вече приключи част от пътя ми, с доста житейски поуки...Е, имаше и хубави моменти, разбира се!
Заради тях си казвам - струвало си е това прключение!
Не съжалявам за нищо!
Поздрави!
цитирай
17. temenuga - Към viki11:
06.10.2008 22:41
На 38 години съм. Надали ще си променя светоусещането...Който разбрал - разбрал:)
Не претендирам за разбиране от всички.
Но не си и разбирам само аз...Имам сродни души, не са много. Но ги има.
За децата - така е. Но преди всичко съм майка. След това - професионалист, жена и всичко останало...
Не съжалявам.
цитирай
18. temenuga - Към elineli:
06.10.2008 22:44
Колко е хубаво усещането някой да ти помаха по пътя и да държи емблематичната детелина на щастието...
Чакам го! Това щастие най-после го чакам!
Мисля, че най-накрая ми полага да съм щастлива!...
Благодаря ти! Ти си чародейно-зарязяваща с щастие!...
цитирай
19. temenuga - Към buboleche:
06.10.2008 22:56
Не се боя!
Вече от нищо не ме е страх:)
Бях софиянка за няколко месеца и - виж ти! - научих се да нямам от нищо страх вече:)))))
Само за това да е било, стрували са си софийските мъки /защото си имаше и такива:)))/.
На мен ми липсват много видове любов, но най-важната я имам:)
Пък мъжката - вече нещо съвсем позабравих как се чувстваше...Съвсем, съвсем, съвсем, съвсем...
Дано си припомня в близо бъдеще, защото ще забравя, че я има изобщо:))))
Поздрави!
цитирай
20. temenuga - Към enjoy6:
06.10.2008 23:02
Благодаря ти!
Дано есента е благодатна, в нейния по-късен вариант...
Засега е тъжна, ограбваща /защото се лиших от работа, която истински харесвах и на която се чувтсвах на мястото си, както и от един мъж, в когото можех да се влюбя. Но...
Дано са си стрували лишенията:)
И есента да ми донесе все пак щедрост в някакви други измерения:) ...
цитирай
21. temenuga - Към feq:
06.10.2008 23:08
Благодаря ти!
Истинска вълшебница си! Винаги съм ти го казвала!
Дъщеря ми вече си е заедно с мен в Бургас, завърнах се от софийските си скиталчества преди 2 дена.
Всичко си е по старому. И не съвсем:)
Имах изпитания. Но и един несравним съдбовен бонус - научих се да се справям сама с на пръв поглед абсурдни ситуации...Не е малко:)
Разбира се, че продължавам напред. Въпреки всички нагли неблагополучия:))))
Прегръдки!
цитирай
22. temenuga - Към diamant1965:
06.10.2008 23:13
Разбира се!
Кой е казал, че съм нещастна:))) Няма такова нещо!
Всички изпитания бяха просто симпатични:)
И сега си ги спомням с умиление дори:)
Разбира се, че човек трябва да запази способността си да си самонамига, въпреки всякаквите проявления на затруднения от различен характер:)
Благодаря за приятелското "намиг":)))!
Нужно ми е, за да се усмихна искрено!
цитирай
23. temenuga - Към henzelski:
06.10.2008 23:15
Е, как бих искала да си прав!
Как бих искала да си истински прав...
Чакам го това време, когато всичко ще си дойде на мястото. Защото, честно казано, колкото и зверски търпелива да съм, вече наистина трудно си сдържам нетърпението:))))...
цитирай
24. temenuga - Към viki11:
06.10.2008 23:21
Позволявам си отговор, макар че обръщението ти е към buboleche.
Да, духовното не е достъпно за всеки.
Аз винаги, когато съм имала тази дилема, съм избирала Духовното.
Не съжалявам.
цитирай
25. temenuga - Към viovioi:
06.10.2008 23:26
Невероятно си го казала!
Така е!
Оценявам това, което имам - макар да няма материални измерения. В материален план винаги, ама винаги съм пълен ужас:))) Но не ми пука:) Все нещо ще се измисли:) Нали работя, в крайна сметка, честно се трудя, имам си образованията, знанията, опита. Не дължа никому нищо /е, малко пари за наема в София дължа, но ще си ги върна до стотинка!/. Съвестта ми не ме гложди!
Детето да ми е добре!
Пък всичко останало - ще се нареди!
Няма къде да ходи:))) Стига се е обърквало само!
Поздрави!
цитирай
26. temenuga - Към bovari:
06.10.2008 23:33
Така е!
Всъщност, на всички предизвикателства, които преодолях, в крайна сметка, това остава - усещането за щастие, макар разпръснато в отделни искрящи мигове...
Това да имам, повече не искам:)
Поздрави и благодарности за хубавото послание на думите ти!
цитирай
27. temenuga - Към enjoy6:
06.10.2008 23:36
Да, продължавам да се усмихвам:)
Какво друго ми остава...:)
А лятото - пак ще дойде!
И наистина следващото лято си го заслужавам по-щастливо!
И на теб - поздрави и усмивки!:))))
цитирай
28. temenuga - Към anlov:
06.10.2008 23:37
Би ли ми обяснил какво точно си закодирал в думите си /надявам се, не нещо толкова загадъчно, като в "Шифърът на Леонардо" ;)))
цитирай
29. anlov - Ами, никога не кодирам послания.
10.10.2008 11:25
Просто исках да кажа, че усмихната си прекрасна и съвсем истинска и жива, за разлика от съмнителната слава на една маслена Джоконда.

Дано да намираш повече поводи, за да го правиш!

Макар че - както мисля аз, може и без такива.

Сърдечни поздрави!
цитирай
30. temenuga - Към anlov:
10.10.2008 23:16
Разбира се, че може да се усмихвам и без поводи:)) Даже, въпреки недотам добрите поводи, пак се усмихвам:)))
Сърдечни са поздравите и към теб - от мен, придружени от вече почти неувяхващата ми усмивка!:)))
цитирай
31. viki11 - Права си, важен е зрелият житейски ...
02.01.2009 11:35
Права си, важен е зрелият житейски опит и НИКАКВИ КОМПРОМИСИ! Само тормоз!
цитирай
32. temenuga - Към viki11:
03.01.2009 02:36
За компромисите - така е, но за тормоза нещо не разбрах:) Може би защото отново съм с температура, болна от поредния, n-ти грип за тази зима...
А за зрелия житейски опит - може да се спори, кой опит е зрял, и кой - не:)
цитирай
33. viki11 - И децата имат опит. Но някои сме з...
04.01.2009 14:03
И децата имат опит.
Но някои сме зрели. Не вярваме в приказки.

Тормоз? Всекиму според заслугите. Нещо като индивидуален съд за насаждане на правда. То друг в момента няма почти.


А за жертвите - умеем ли ги въобще? Неееееееее. Твърдо не.
цитирай
34. temenuga - viki11:
06.01.2009 17:54
Не си права за жертвите, умея ги. И неведнъж съм ги правила. Имало е смисъл, не съжалявам.
За децата - тук си права, имат опит, дори интуитивно носят познание отвъд, това е доказано, че до 3-годишна възраст, децата базират поведението си най-вече на Колективното несъзнавано, което след тази възраст се заличава от спомена...
Както и да е, за тормоза и заслугите - дълга тема...А индивидаулният съд е нищо в сравнение с другия, истинския, Всевишния...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2428394
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930