Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2009 03:30 - За Махалото на Съдбата
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9690 Коментари: 25 Гласове:
2

Последна промяна: 02.02.2009 02:02


image

  ...Твърде разнопосочен и разкъсващ бе вътрешният водовъртеж на емоциите в мен напоследък...

      Големи бяха контрастите, пропаданията, скорострелни - вкопчванията в живителните и с параметри на единствени за момента опции...

     Болезнени бяха търсенията ми в една нова за мен плоскост, в която бяха поставени на подробна вивисекция доста от досега не толкова щателно проверявани реалности в живота ми...

     Бях попаднала в някакво завихряне, напомнящо на омагьосана приказка, в която бясно бягаш из тъмни лабиринти, гонейки светлинното спасително начало, но като че ли в нетърпението си да го достигнеш, още повече се отдалечаваш от него...

     Бях наранена. Но и достатъчно силна, за да се опомня след плесниците на реалностите около мен, някои от тях спонтанно случили се, други – предизвикани и режисирани. Но нито една от тях – безсмислени и без подобаващо място в споменния рафт.

    Пазя всичко - след уталожената буреносна емоция, анализирам го и го препращам в съкровищницата на миналото, което е един сигурен генератор за бъдното ми проявление – по-устойчива, по-мъдра, по-смирена...

    Усмирявам махалото на бясното темпо, с което се редуваха лавинообразните чувства вътре в мен – към обичани хора, към които преодолях болезнената си зависимост, към леко наивно проектирани реалности и към недотам зряло тълкувани ситуации...

    Когато човек намери точката на успокоение вътре в себе си и застопори бясното и безсмислено мятане в противостоящи крайности, тогава успява да чуе ритъма на собственото си сърце...И да се освободи от примката на фатални взаимозависимости.

    И вглеждайки се в собствената си същност, да се заслуша в избликващата звънлива бистрота на първоизвора на Любовта в себе си.

    Успокоих темпото, с което се втурвах напред – към нови хора, нова обич, нови случвания, нови надежди.

    Може би с последните дози наивност си отиде и голяма част от моя чистосърдечен светоглед.

    А може би просто е дошло времето за уравновесяване на Махалото на Съдбата.

   Надявам се, в целия външен хаос в момента около мен, да намеря упование, сила и нескончаем източник на енергия именно от моето новопостигнато вътрешно равновесие...

 image

image





Тагове:   махалото,


Гласувай:
2



1. watchtowerman - Дано откриеш
27.01.2009 08:39
спокойствието на душата. Едно от решениета - по-близо до автентичната природа, а когато си сред нея - изцяло сливане с излъчванията й.
цитирай
2. rumyrayk - сигурна съм,
27.01.2009 09:55
Нуше, че успокоеното темпо е като кокиче - предвестник на хубави неща, на пролетта :) И само красиви случвания да те вадят от постигнатото равновесие;)...поздрави:)
цитирай
3. tini4 - Прекрасни мисли, мила Теменуга!
27.01.2009 10:56
За повечето от нас са верни...
И да се спрем, да се огледаме - дори когато ни се струва, че светът ни е обърнал гръб!!! някой мисли за нас...
Ти си силен човек - мислещ и чувстващ... и зная, че всеки получава заслуженото щастие! И ти го пожелавам от сърце!!! Дали днес... или друг ден - когато му дойде времето! Наслаждавай се на живота... Поглеждай небето... Усмихни се на приятел... И прегърни детето си! Толкова хора те обичат...
Поздрави! :)
цитирай
4. enjoy6 - Отново си чудесна
27.01.2009 20:09
в красивото си искрено откровение...
Да, така е, вярно си го усетила , трябвало е да преминеш през тези преживявания за да израснеш и да достигнеш до твоята си истина и отговор на въпросите!
Пожелавам ти красиви случки по пътя...
цитирай
5. sofiya - Страхотен постинг!
27.01.2009 20:43
Много емоции, обуздани в интелигентна дреха, чувствени и мъдри едновременно. На мен ми прозвучаха като поезия в проза. Благодаря ти, приятелко!
цитирай
6. анонимен - Така е,
29.01.2009 22:22
много са важни слииванията. Понякога още по-важни.
цитирай
7. lion1234 - Вълнуващо откровение!
30.01.2009 12:50
Сама по себе си съдбата не обича крайностите, тя,както казват, ги ,,орязва'' и предпочита да ,,играе'' в междинния диапазон на неопределеностите! По тази причина тя е неясна, мъглява и ни държи в шах.
По-скоро ние сме тези, който с нетърпението си, с форсирането и ,,из-на-силването'' на събитийността я предизвикваме и тя ни се ,,отплаща'' с полудялото си махало, което пък на свой ред хвърля и нас самите в полуда.
И аз силно съм впечатлен как точно, ясно, прозрачно си описала пътя към преодоляването на хаоса в душата ти чрез поетапните стъпки на себе-о-влад-яването: себевглеждане, анализ на хаоса, освобождаване от вредни илюзии, пре-форматиране на вътрешния свят, ,,застопоряване на бясното мятане'' и изчистване на зависимостите чрез налагане на ,,ти трябва'' над ,,аз искам'', осъзнаване на самоценността и окончателно отвоюване на свободата и ценността на дълбоко под-ценения преди ,,аз''.
Няма друг път: несподелената любов и разочарованията от нея могат да бъдат преодоляни само чрез волята за власт над самия себе си - там е ,,спасителната светлина''.
Чудесен пост - и като дъбочина, и като смело, самокритично емоционално откровение!
Поздрави и Успех!
цитирай
8. rotazia - Застанала пред категоричността на ...
31.01.2009 08:00
Застанала пред категоричността на смъртта ,отнела правото ми на щастие ,неподготвена и объркана, с размити представи за добро и лошо, се взех в ръце ! Моят Живот поиска това от мен! До вчера се питах как така всички стари приятели ме забравиха , вместо обратното...Нали приятелите в нужда се познавали , дрън, дрън! И реших , че съдбата е разчистила пътя ми от ненужни боклуци , които ще забавят моя ход към хоризонта ! Това е моят случай , а случаи и случки има много , а начина е един и същ , сам ако не си помогнеш , и Той няма да ти помогне !
цитирай
9. waterlily - temenuga,
31.01.2009 21:49
прекрасни мисли... Но бих искала да те познавам усмихната :)) Поздрави!
цитирай
10. temenuga - Към watchtowerman:
01.02.2009 03:16
...Дано открия наистина това спокойствие, доста ми убягва напоследък, но мисля, че съм намерила пътя, поне съм тръгнала по него...А за природата - да, зареждаща е, но понеже съм близо до морето, черпя от него упование, информация и сила...
цитирай
11. temenuga - Към rumyrayk:
01.02.2009 03:21
Ех, Руми, как хубаво си го казала /написала, де:)/...Дано новопостигнатото вътрешно равновесие е добър предвестник на дългоочакваната пролет в символичен план /която току-виж съвпаднала и с астрономическата такава:)/...
Ще поживеем, ще видим...Засега си стоя уравновесена и на stand by :))))
Поздрави!
цитирай
12. temenuga - Към mitchell:
01.02.2009 03:37
Това може би не е универсализираната истина, но е моята изстрадана истина...Трудно се достига тази точка на уравновесяване вътре в собствената същност. Но е стабилно душевното състояние след това. И усещам неимоверно облекчение, освободила се от драматични фатални зависимости - към хора в живота ми, които са се появили, за да ме подтикнат да си науча съдбовните уроци, но не и да бъдат до мен - топло, всечовешки, изцяло...
цитирай
13. temenuga - Към tini4:
01.02.2009 03:51
Невероятно зареждащи са думите ти!
Права си...Всичко се намества, така, както трябва да се случи, някой ден, очевидно не сега, но може би утре или в някой следващ ден...:)
И за друго си права, има хора, които искрено ме обичат, а тези, които не са били искрени, да не кажа и по-силна дума, те просто си отпадаха по естествен път от живота ми...
Благодаря ти!
цитирай
14. temenuga - Към enjoy6:
01.02.2009 03:54
...Да, така е, този път на израстване бе наистина труден. И не се срамувам да призная, че е било така...Но вглеждайки се в детайлите на минали събития и конфигурации от отношения, си мисля, че нищо не е било излишно и всичко е имало строго отреден смисъл...
Дано наистина имам щастливи изненади по пътя нататък...:)))
цитирай
15. temenuga - Към sofiya:
01.02.2009 03:57
И аз ти благодаря, новооткрита приятелко, сродна по светоусещане и по доста други неща..
Научих се да обуздавам емоциите си напоследък, да...И мисля, че това ми бе необходимо. Но както и да са усмирени същите тези емоции, те си съществуват...И наистина са генераторът за външно заглушена чрез прозата на думите вътрешна поезия...Добре си го усетила, имаш сетивата...
цитирай
16. temenuga - Към анонимен:
01.02.2009 04:29
За кои сливания споменаваш...? За тези, които бележат пристъпване към природните тайнства или онези, които са енигматични наши опити за разгадаване на нещата отвъд?...
цитирай
17. temenuga - Към lion1234:
01.02.2009 04:58
Така е...В малко думи съумях на един дъх да вместя цялата субстанция на клокочещите в мен напоследък вътрешни борби, тяхното преодоляване - чрез отричането на дуелното начало и себевглеждането - навътре, навътре, към първотайнството на собственото ни сътворение...
Доста ми костваше - като вложена енергия, като изплакани сълзи за една предварително загубена кауза...Нямаше как да е другояче...това бе моят Път...И със смирена благодарност се обръщам към съдбовните предизвикателства...
А за самокритичността - прав си, радвам се, че притежавам това качество...
Благодаря ти за пожеланията!
И на теб - светли бъдни направления в разнопосочни житейски пътеки желая!
цитирай
18. temenuga - Към rotazia:
01.02.2009 05:03
Така е! Сам всеки си помага, в крайна сметка...Защото, ако се намери някой "доброжелател", който да те повдигне, когато си паднал, то тогава това е повод да се чувстваш задължен или този, който ти е помогнал, да започне една безкрайна спекула след стореното добро, понякога непоискано...
Всеки изминава този път по различен начин. Но усещането за душевно пречистване след тази немалка лична победа е идентично...
Благодаря ти за споделеното за твоя Начин и твоя Път!
цитирай
19. temenuga - Към waterlily:
01.02.2009 05:07
...Аз съм усмихната:))) Винаги, дори през сълзи..
А думите ми напоследък са тъжни, да...Но това ще премине...И това...:))
Поздрави!
цитирай
20. monna - Естествено..
01.02.2009 13:29
..всичко ще се нареди..!
Поздрав!
цитирай
21. temenuga - Към monna:
02.02.2009 01:52
Естествено...няма как да е другояче...
Просто няма как. През всичко преминах и на всичко съм готова...Само не и да предам принципите си и да продам душата си...Значи - всичко е наред:))))
Поздрав и за теб!
цитирай
22. анонимен - Мислиш ли, че си имала нещо изобщо,
02.02.2009 10:42
щом се е налагало да предаваш принципите си и да продаваш душата си. Това са сериозни неща.
Каква стойност са имали увлеченията ти тогава?
цитирай
23. temenuga - Към анонимен:
03.02.2009 02:09
Имах да, моите чувства, моята вътрешна необходимост да обичам. И не, не предадох принципите и не продадох душата си. Оказа се по-късно, че така е трябвало и че е било единствения път. Сериозни излязоха нещата да, изкушението бе наистина твърде голямо... И като че ли Съдбата ми го прати, облечено с чувства от моя страна, за да ми анализира устоите...
Именно в тази връзка, смея да твърдя, че за мен този съдбовен и житейски експеримент има огромна стойност...
цитирай
24. trevistozelena - за пореден
05.02.2009 00:02
за пореден път се уверявам колко истинска жена си. много честно и мъдро разнищване е този постинг, наистина.
(не си връщам комплимента. нещата са осезаеми)
цитирай
25. temenuga - Към trevistozelena:
05.02.2009 02:40
Ех, че си сладурка:))) Една настояща и една бивша /засега:)/ журналистка няма как да си правят излишни комплименти, ако няма смисъл и не са подплатени /знаеш как е на "бойното поле" на живото слово:)))/
Пък това, че съм честна, така е, но доколко съм мъдра, не е особен осезаемо;))) Никога не е късно да сторя някоя поразия:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2428420
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930