Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2009 15:34 - На прага на есента /скромно продължение на предходния постинг/
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17023 Коментари: 30 Гласове:
21

Последна промяна: 14.10.2009 20:52


image

      image.   ...Късно снощи публикувах нови снимки + текстове към предишния ми постинг тук, като логическо продължение на лятната импресия, отпечатала отрязъци от моето трудно, но въпреки това усмихнато лято...
Но днес реших да обособя в нов постинг този последен набор от спомени, тъй като тематичната поанта е малко поотместена, а и фотосите в "Скута на лятото" станаха умопомрачително /и сигурно скучно/ много.

Всъщност, на ръба на поизоставилата ме Вяра, надникнах надолу - към тъмата на безвремието, което обещава мътните води на Лета - Реката на забравата, или сигурен билет за бързоосъществимо мистично пътуване към Мъртвите Сибирски полета на Отчаянието...
Там разрових най-отдалечените и почти недосегаеми кътове на остатъците Надежда.

И реших, че може би си струва да погледна към нея, да протегна ръце и да я приютя отново в съществото си.
Отидох в Храма, случайно попаднах на църковна служба,   посветена на Успение Богородично /по стар стил/ и смирено запалих свещи /с рутинните мислено изречени молитви за живот, здраве, хармония, благоденствие за близките ми и мир на духовете на напусналите земния си път мои роднини/.
И се случи чудо - над скромните свещици се издигна огромен пламък. Повиках дори служителки от храма да го загасят...
Странно явление. Дори си мисля, че може би най-после кълбото от злонамеса, прикрита завист /макар че изобщо няма за какво.../, откровена недобронамереност и очевидна провокативност с цел подкопаване на духовните ми и нравствени устои от страна на хора, към които просто отправям мислено белия лъч на Прошката, се разплита...

И Божият благослов е един щадящ ни похлупак, който допуска проявленията на злото да се вместят в самите нас дотолкова, че да признаем собствената си несъвършена природа, която именно в уязвимостта си и понасяйки разнопосочни удари, има и невероятната сила да се изправи срещу предизвикателствата и да намери Пътя...

Моят избор е Доброто, Божествено проявено в калейдоскопа на жизнения ни цикъл.
Лесно постигнатото винаги е белязано с подозрителна лъскавина и е нетрайно.
Моето трудно постигнато щастие /все още хипотетично/ би било за мен един логически отговор на съдбовното ми уравнение.
И колкото и наивно да звучи, вярвам в позитивната развръзка.
Въпреки.


image

С приятелка в близост до морето - на самия плаж.

image

Тези музиканти с мургав оттенък са една от емблемите на нощен Бургас - обикалят и свирят "за здраве и любов", е, пари от мене не са видели, но затова пък моя приятелка /но не тази от предишната снимка, а присъстваща на някои от следващите:)/ им стори добро, като ги събра отново да свирят заедно, защото скитаха немили-недраги известно време разделени, а тя се намеси съвсем тактично и благородно, направо професионално -  като посредник при решаване на конфликти:)
В този момент те ни "черпят" цели две песни и ни пожелават "да живеем цял живот", интересно е как се живее половин такъв...!:)))

image

Един хубав котак, който с удоволствие пристигна да се гали, дори ми помърка /за разлика от други "котаци" от миналото - никак не много на брой, но с много остри нокти, оставящи болезнени душевни драскотини:).../

image

Дъщеря ми с приятелка.

image

И майките на приятелките.

image

Лятото си тръгва...Плажът наистина беше опустяло-вял и носталгичен.../снимката помествам на 01. 09. , т.е. време е на лятото да се приготви за своето бъдещо завръщане, което, надявам се, ще бъде по-сияйно и по-споделено.../


image

Всяка раздяла с лятото за мен е развнозначна на тягостна тъпа болка из вътрешните пространства...

image

Приятелката също изпраща лятото с поглед, носещ мечтание...

image

На фотоизложбата на Ани Лозева - един широкоспектърен млад творец, чиято лична история се е превърнала почти в легенда, предначертавайки новия й живот през призмата на един шеметно извървян път, пресечен от ненадейността на съдбовно предизвикателство, превърнало се в жалон на нейното възкръсващо превъплъщение.
Интелигентно поднесена изложба, в която психологизмът,  изтънченият подход и проницателен поглед са основополагащият background на едно истинско естетическо преживяване...
Изложбата е в Регионалната библиотека "П. К. Яворов" на ул. Булаир в Бургас. Заслужава си да се види.


image

Ани Лозева представя дипломната си работа в НАТФИЗ - диапорамата /редуващи се кадри на снимки, пресъздаващи целостта на идеята, втъкана в поредицата емоционални отрязъци, запечатани от фотообектива/ с многозначителното и метафорично име "ГрАНИца".

image


Приятелката се разпознава - като характерологични особености, в този портрет на "кокетка без възраст", както я оприличи тя:)

image

Пред един от психологическите портрети, всеки един от които предоставя възможност за бърз, но проникновен поглед в дълбочина на характера, темперамента и емоционалните отблясъци на снимания  човек.
А тук като че ли разпознах себе си след...да речем 30-ина години...

image

Приятелката си заминава за София, на изпращане...

image

С малката чаровна палавница Николетка  - племенницата на приятелка. А на снимката е нейната майка:) И аз, разбира се:)

image

Ето я и лелята:)

image

От кого се крие хитрушата:) ? ...




Тагове:   есен,   праг,


Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Здравей!
02.09.2009 15:39
Лирично,колкото и ,,На прага на сърцето,, на Кирил Маричков.Поздрави!
цитирай
2. mamas - Поздрави!
02.09.2009 15:51
Лятото отива си разплакано.
Сълзите му се стичат по листата...
Сълзите му се стичат по лицето ми
и аз със него и за него плача...
Прости ми, Лято!
цитирай
3. ka4ak - нека да е лято!
02.09.2009 15:54
пък!!!
цитирай
4. gothic - Теменуга и Дидка - най-красивите ...
03.09.2009 15:12
Теменуга и Дидка - най-красивите момичета в Бургас :)))
цитирай
5. lava - :)))
06.09.2009 16:12
Оставям настрана хубавите снимки и се възхищавам на талантливата ти дъщеря! Да е жива и здрава и много да се гордееш с нея във времето.
Поздрави!
цитирай
6. anastasiia - Много хубава песен...:)
07.09.2009 13:27
И изпълнението на Дидка е прекрасно!...:)
Поздрави, Нуши, за стойностния пост... Винаги ми е хубаво като те чета...
Въпреки всичко, трябва да я има вярата... Въпреки всичко...
Прегръдка!...:)
цитирай
7. injir - Детето пее прекрасно. Браво! По...
07.09.2009 22:06
Детето пее прекрасно. Браво! Поздравления!
цитирай
8. анонимен - Тъжното на лятото
09.09.2009 14:28
Не ми е тъжно за лятото.
Лятото бива крещящо,безотговорно, арогантно,
леконравно...
Твърде масово...
Тъжно ми е от раздялата
с приятелите ,
с които очаквам
пак да си поплачем
следващото лято.
От смях,от смях.
П.П.
Мерси за снимките на Ани!
цитирай
9. coffeen - бре!
10.09.2009 22:16
това дете и пее приказно хубаво! Много е добра.
цитирай
10. pach - В очакване на златната есен!
11.09.2009 09:06
Браво на Диди!!!
Тя определено заслужава по професионален запис...
Довиждане лято...Добре си дошла златна есен!!!
:-)))))))))))))
цитирай
11. lill - hai
14.09.2009 00:54
radvam se 4e o6te ste tuk ... nqkoi hora ... lipsvahte mi ... pozdravi ot malko porasnalata lilavka ;) ... nadqvam se 4e 6te se sre6tame pak ...
цитирай
12. basta - "Моят избор е Доброто, ...
20.09.2009 09:23


"Моят избор е Доброто, Божествено проявено в каледоскопа на жизнения ни цикъл. "
и моят избор е такъв.
знаеш ли, в себе си имаш много повече отколкото дори предполагаш...
хората обикновено търсят Доброто, Любовта...някъде извън тях...а всъщност всичко е вътре, в сърцата ни!

да сте живи и здрави, цялото семейство :)
е-е-ех, малко ви завиждам...за това море :)))))))

прегърни го от мен!
аз обичам да го прегръщам, когато имам възможност да съм там...
слънчева неделя!
цитирай
13. feq - Отива си нещо, за да дойде другото - по-доброто! Вярвай!
20.09.2009 10:34
Имаш до себе си съкровище. Поздрави за Дидка!
цитирай
14. cornflower - Здравей Теменуга!
21.09.2009 06:49
Поздравявам те за успеха на дъщеря ти - звучи много професионално!
Бъдете здрави, желая успех и на двете!

Ей такива едни мрачни състояния ме споходиха и мен, породени от злонамерени хора във виртуала - причина да се оттегля за известно време и от приятелите си.
Но, както казваш, ако докосваме с `белия лъч на прошката`, с Вяра в доброто, животът продължава.
Нищо не ни се дава наготово, трябва с молитва да облагородяваме света, за да направим възможен живота си...
цитирай
15. helios - Здравей, Теменуга!
21.09.2009 14:36
Поздравления за таланта и успеха на Дидка!
Бъдете живи и здрави!
цитирай
16. temenuga - Към haralanov:
21.09.2009 14:53
haralanov написа:
Лирично,колкото и ,,На прага на сърцето,, на Кирил Маричков.Поздрави!

Благодаря, но далеч не мога да сравнявам скромните си думи, набързо и неподредено споделени тук, с тези на Кирил Маричков...:)

цитирай
17. temenuga - Към mamas:
21.09.2009 14:55
mamas написа:
Лятото отива си разплакано.
Сълзите му се стичат по листата...
Сълзите му се стичат по лицето ми
и аз със него и за него плача...
Прости ми, Лято!

Чудно поетично надникване в подстъпите на есента...Сълзите на Лятото за мен са осезателни...Но се надявам да напоят една плодоносна и щедро-усмихната есен...
Поздрави!
цитирай
18. temenuga - Към ka4ak:
21.09.2009 14:58
ka4ak написа:
пък!!!

Нека да е...До последно...Но есента настъпва, бавно и сигурно. Зависи как бихме я възприемали - дали ограбващо-студена, или топло-зряла и носеща удовлетворение...
цитирай
19. temenuga - Към gothic:
21.09.2009 15:01
gothic написа:
Теменуга и Дидка - най-красивите момичета в Бургас :)))

E-e-e, чак се изчервих:)
Благодаря - смирено, макар че веднага съм готова да споря - най-малкото, че аз вече далеч не съм момиче:)), и не само за това, но както да е:)
Поздрави от полуесенен Бургас!
цитирай
20. temenuga - Към lava:
21.09.2009 15:02
lava написа:
Оставям настрана хубавите снимки и се възхищавам на талантливата ти дъщеря! Да е жива и здрава и много да се гордееш с нея във времето.
Поздрави!

Благодаря ти! Ние с теб взаимно си разменихме добри думи относно талантливите си деца! Дай, Боже, всекиму!
Благодаря ти! И на теб - поздрави, от града, който изпраща с носталгия лятото...
цитирай
21. temenuga - Към anastasiia:
21.09.2009 15:05
anastasiia написа:
И изпълнението на Дидка е прекрасно!...:)
Поздрави, Нуши, за стойностния пост... Винаги ми е хубаво като те чета...
Въпреки всичко, трябва да я има вярата... Въпреки всичко...
Прегръдка!...:)

Ася! Така е! Вярата е неотменният ни спасител в моменти на леко поотместване от светлината на Пътя /единстевният възможен и допустим Път.../. Винаги се завръщам към нея, въпреки...
Благодаря ти за добрите думи относно Дидка - ти поне си я виждала на живо!:) И вярвам, че не ще остане последното ни виждане:)))
Поздрави на града, с когото наистина чувствам духовно родство - Пловдив!
цитирай
22. temenuga - Към injir:
21.09.2009 15:07
injir написа:
Детето пее прекрасно. Браво! Поздравления!

Благодаря! Да, пее с чувство и съпреживява песента!
цитирай
23. temenuga - Към анонимен:
21.09.2009 15:09
анонимен написа:
Не ми е тъжно за лятото.
Лятото бива крещящо,безотговорно, арогантно,
леконравно...
Твърде масово...
Тъжно ми е от раздялата
с приятелите ,
с които очаквам
пак да си поплачем
следващото лято.
От смях,от смях.
П.П.
Мерси за снимките на Ани!

Румене! Радвам се, че си намерил скромното ми блогче с разните писаници /съвсем лични/ в него:)
На мене ми е малко мъчно за лятото, имаше интересни попадения в него - като случвания и преживявания...А иначе - да, какво по-хубаво от това, да чакаме следващото, за да си поплачем...от смях:))))
Поздрави на Ани и целувки на малката Рая!
цитирай
24. temenuga - Към coffeen:
21.09.2009 15:45
coffeen написа:
това дете и пее приказно хубаво! Много е добра.

Е, направо се уморих от благодарности за добрите думи относно пеенето на дъщеря ми! Заслужава си детето:)
Благодаря ти!
цитирай
25. temenuga - Към pach:
21.09.2009 15:48
pach написа:
Браво на Диди!!!
Тя определено заслужава по професионален запис...
Довиждане лято...Добре си дошла златна есен!!!
:-)))))))))))))

E, записът е от един познат, баща на едно от децата, учстващи във фестивала, но той не е професионален оператор, все пак:) И добре се е справил със записа, мисля:) Пък за професионални записи - има време!
За есента - добре е дошла, да...Тук, в Бургас, имаме много хубава есен.
цитирай
26. temenuga - Към lill:
21.09.2009 15:50
lill написа:
radvam se 4e o6te ste tuk ... nqkoi hora ... lipsvahte mi ... pozdravi ot malko porasnalata lilavka ;) ... nadqvam se 4e 6te se sre6tame pak ...

Лилавка! Радвам се, че отново си тук! Разбира се, че ще се срещаме! И ти ми липсваше!
цитирай
27. temenuga - Към basta:
21.09.2009 15:58
basta написа:


"Моят избор е Доброто, Божествено проявено в калейдоскопа на жизнения ни цикъл. "
и моят избор е такъв.
знаеш ли, в себе си имаш много повече отколкото дори предполагаш...
хората обикновено търсят Доброто, Любовта...някъде извън тях...а всъщност всичко е вътре, в сърцата ни!

да сте живи и здрави, цялото семейство :)
е-е-ех, малко ви завиждам...за това море :)))))))

прегърни го от мен!
аз обичам да го прегръщам, когато имам възможност да съм там...
слънчева неделя!

Да! Така е! Доброто и всезвучните му проявления са в нас, а от него произтича и Любовта, защото тя е висша форма на благост и великодушие /истинската любов, а не егоистичната псевдотакава.../
За морето - бих го прегърнала и аз, но от известно време го гледам само от дистанция, защото вече есента напомня осезнателно за себе си...:) Но ще му предам поздравите ти - вдъхновени!
И ти изпращам част от него - под формата на нежно галещ бриз!...
цитирай
28. temenuga - Към feq:
21.09.2009 16:02
feq написа:
Имаш до себе си съкровище. Поздрави за Дидка!

Така е! Няма как да не ме чака по-добро, след откровени проявления на посърнала надежда...Не може само лоши случвания и липса на справедливост да ме съпътстват, така че вярвам, наистина доброто би трябвало да предстои!...
А иначе - да са ни живи и здрави съкровищата! Поздрави на твоята Радостинка! Те са ни смисълът! Знаеш.
цитирай
29. temenuga - Поздравявам те за успеха на дъщеря ...
21.09.2009 16:09
cornflower написа:
Поздравявам те за успеха на дъщеря ти - звучи много професионално!
Бъдете здрави, желая успех и на двете!

Ей такива едни мрачни състояния ме споходиха и мен, породени от злонамерени хора във виртуала - причина да се оттегля за известно време и от приятелите си.
Но, както казваш, ако докосваме с `белия лъч на прошката`, с Вяра в доброто, животът продължава.
Нищо не ни се дава наготово, трябва с молитва да облагородяваме света, за да направим възможен живота си...

Благодаря ти, Люба! Много поздравления получих за изпълнението на дъщеря ми, аз съм пристрастна, защото ми е дете, но се радвам, че и други хора я харесват. Тя имаше втора награда на Международния фестивал "Радост на брега" с това изпълнение и с изпълнението на "Не изчезвай" на Невена Цонева.
А за проявите на недобронамереност - това са само предизвикателства спрямо нашите устои и способност да прощаваме...Нали:) Така че - усмихни се, прости и всичко е наред!
Изпращам ти южно-морски поздрави, предназнчаени за същото море и хората, обитаващи подстъпите на неговите магични води, но малко по' на Север!
цитирай
30. temenuga - Към helios:
21.09.2009 16:18
helios написа:
Поздравления за таланта и успеха на Дидка!
Бъдете живи и здрави!

И на тебе ти благодаря за милите думи!
Дано...Бидейки добре и в кондиция, всичко друго се нарежда, за това е най-ценното пожелание!
Бъди здрава и запази вдъхновението си и ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2422669
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930