Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2009 14:23 - Охридска импресия
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 26110 Коментари: 50 Гласове:
17

Последна промяна: 01.10.2013 23:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

   Вчера се завърнахме с дъщеря ми и групата й от Охрид, където бяхме на лагер-фестивал...
... А в момента съм свръхбясна, след час и половина качване на снимки и писане на текстове, токът спря и всичко се затри...
  Публикувам ги наново, но настроението ми е далеч под нулевото...
  Не съм отговорила още на коментарите на предишния си постинг, но и това ще стане...

  Само да вмъкна, че Охрид наистина е едно невероятно място, заредено с Духовност и Святост, които са осезаеми дори на клетъчно ниво...
  Заслужава си да се потопи човек във водите на неговия цялостен облик, носещи Песента на историята, завещаваща нежни трели за бъдни красиви песнопения...

image

Децата в двора на лагера "Златно славейче" в Охрид.


image

image

Паметникът на Св. Св. Кирил и Методий.
image


image

image

image

image

image

Моменти от разходка из Охрид...

image

ВГ "Точно време" пее на Вечерта на Бургас на лагера-фестивал "Златно славейче".

image

image

Това корабче ни води до манастира "Свети Наум".

image

По пътя...


image

Древните наколни жилища в района на Охрид, новооткрити в последните месеци.

image

Пред манастира.

image

image

image

image

На свято място - манастирът "Свети Наум"!


image

image

Един от свободно живеещите в района на манастира пауни
- покатерен предвидливо на покрива, като превантивна мярка срещу любознателни туристи...:)))

image


image

Има ли по-наперено същество във фауната от пауна:)))...

image

Птицата свободно се разхожда в следобеден унес.../случката има продължение.../


image

Малката Деничка си играе на гоненица...

image

Въпрос с повишена трудност - кой е по-уплашеният от разигралия се екшън:)...

image

Завършекът на случката:)...

image

Статуята на Свети Наум Чудотворец.

image

По реката край манастира...

image

С ръководителката на ВГ "Точно време" Жени Лалчева пред входа на Детско одморалиште "Златно славеjче" /правописът е македонски:)/ в Охрид - умишлено облечени паралелно в еднакви блузи:)))

image

Предоставям варианти за свободна интерпретация на надписа на македонски:)))


image

Още един занимателен надпис за свободна интерпретация:)...

image

На Билянините извори!


image

По тези камъни на Билянините извори се преминава за здраве, има и ритуал за любов, който умишлено пропуснах, тъй като вече напълно се отчаях да дърпам проклетницата любов за опашката, а тя вечно да ми бяга:)))...


image

Пред трастиките на езерото /без аналог с нашумялата книга и филм от недалечното минало "Тръстика и кал":)))/...

image


Децата на "педалинки" /т.е. водни колела:)) на македонски/.


image

Горичката пред лагера.

image

Охридското езеро надвечер...

image

Издълбаният в скалите параклис от IX-и век "Свети Стефан".

image


image

Пред входа на Самуиловата крепост.


image

Амфитеатърът в Стария Охрид.


image

Китна къща - увивното растение е киви, отрупано с плодове!

image

Пред храма "Свети Климент Охридски и Свети Панталеймон".



image

В Самуиловата крепост!


image

Гледка от Самуиловата крепост.


image

Високо, високо...

image

Птичи поглед над езерото.


image

Храмът "Свети Йоан Канео".


image

Стръмно спускащ се поглед от Храма "Свети Йоан Канео" - към плоскостта на спокойното езеро...

image

image

Любимите ми маргарити пред святото място.

image

image

Старият Охрид!


image

Църквата "Света София" в Стария град.

image

image

image

Красиво кътче до Пристанището на Охрид.




image

Град Струга - на 15 км от Охрид.

image

Над река Дрин в Струга
.

image

image

На кафе в Центъра на Струга - може ли да пропуснем:)))


image

image

image

Прощална вечер на лагера-фестивал.


image

Последна снимка преди тръгване.

image

За "довиждане" - масово проследяване с поглед на скачаща по клоните катеричка:)

С пожелание да дойдем пак  другото лято /евентуално!:)))/

image

Край на приказката:)


                



Тагове:   охрид,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. an200 - Благодаря ти за интересната разходка!!!)
12.07.2009 14:33
Прииска ми се и аз да съм в това "одморалище"...))
Навярно ще посетя Охрид, ама кога...
Не се ядосвай! Всичко е прекрасно!
цитирай
2. sowhat - много е хубаво
12.07.2009 14:38
с дъщеря ми трябваше да заминем след два дни на 14, но нещо ми изникнаха други ангажименти , дано успеем и ние до есента
цитирай
3. rumyrayk - Струвало си е
12.07.2009 14:40
повторното качване, Нуше :) Страхотни снимки, и вие сте страхотни:)) Майка ми ходи там със сестра ми, сега аз съм наред :))
цитирай
4. mamas - Очарователно е!
12.07.2009 17:52
Поздравления!
цитирай
5. vanex - :)
12.07.2009 21:13
дано добре да сте си изкарали и снимките са много добри, повторното качване си заслужава
:)
цитирай
6. lava - Страхотно!
12.07.2009 22:54
Влюбих се в това вълшебно място още при първото ми посещение (през 1997 г.). Наистина се усеща на клетъчно ниво. За шести път бях през 2005 г., но промените оттогава са толкова много, че някои места не мога да ги позная.
Радвам се за вас, преживели сте нещо незабравимо и прекрасно :)))
цитирай
7. compassion - Интересно е
13.07.2009 00:50
хубави снимки, добре, че пак си ги сложила. Много си красива.
цитирай
8. anastasiia - На мен ми предстоя да посетя
13.07.2009 12:16
Охридското езеро през септември...:) Така че, с интерес разгледах и прочетох всичко!...:)
Благодаря за разходката, Нуши!...:)
Пак е имало хубави преживявания около Дидка, разбирам...:)
Поздрав и целувки от Пловдив!:)
цитирай
9. анонимен - Невероятна
13.07.2009 13:03
екскурзия си направих! Благодаря ти!!!
Прекрасни снимки!
Много поздрави на чаровната брюнетка на повечето от тях! :)
цитирай
10. enjoy6 - Магическо място!
13.07.2009 21:40
Толкова красота и слънчеви усмивки си ни подарила!
Радвам се за теб и дъщеричката ти!
Благодаря за хубавата разходка :)))
цитирай
11. анонимен - красиви снимки
14.07.2009 13:06
а брюнетката привличе не по малко вниманието ми
цитирай
12. avangardi - Много хубав репортаж от мястото,
14.07.2009 14:42
което ми авя спомени отпреди 40 години!
Поздрави Теменужке!
цитирай
13. bovari - Много красота!
14.07.2009 21:26
Хвала за предоставената възможност да се изявят българчета в книжовната столица на България от недалечния:))) златен век.
Страхотни снимки,зареждащи с много настроение и желания за пътуване!
Благодаря за споделянето.:)
цитирай
14. monna - Красив град е Охрид!
15.07.2009 12:22
Хубави снимки ни показваш!
Била съм там през 2000 година, но с удоволствие бих го посетила отново.
цитирай
15. анонимен - Прекрасно е,
15.07.2009 13:29
че сподели с нас това приключение. Много обичам разкази за ношата втора българска държава :)))
А за едно момче от Струга "йе жената", както казват на диалект, моята племенница. Сега са в САЩ, но са си от там.
цитирай
16. cornflower - Здравей Теменуга!
16.07.2009 08:47
Благодаря, че ми напомни с тези снимки посещение в Охрид от миналото лято, по повод един пленер.
Да, Охрид е център на много международни фестивали.
Наистина духовно място, свято място...
цитирай
17. pach - Прекрасно сте си изкарали!
16.07.2009 10:55
А благодарение на снимките и аз мога да кажа "бях там и ми харесва!"
:-)))))))))))
цитирай
18. анонимен - hi
16.07.2009 23:57
val6ebno mjsto
цитирай
19. flyco - :)
17.07.2009 11:27
красиво
цитирай
20. malkiatprintz - Много свежи снимки :):):) Стискам ...
18.07.2009 01:43
Много свежи снимки :):):) Стискам палци катеричката от последната снимка наиситна да ви върне отново поне за малко в това хубаво място :):):):)
цитирай
21. ddima - Добро утро, Теменуга!
18.07.2009 10:29
Сънена, с кафе и цигара ме разходих по улиците на Охрид...:)))))
Хубав ден!
цитирай
22. coffeen - *
20.07.2009 11:22
не мога да се наситя да ви гледам, а детето ти - тя си ми е любимката в целия блог, най-хубавото момиче, най-позитивното. и просто ме разбива.
цитирай
23. djgator - :))
20.07.2009 14:06
Страхотна разходка си ни приготвила !! :)
Усмихвай се по-често, отива ти !.. :)))
цитирай
24. temenuga - КЪМ ВСИЧКИ ВИ!
24.07.2009 13:21
Извинявам се за голямото закъснение на отгорите ми /отново.../, имам си разни неуредици, включително и компютърни...А и е лято, повечето време съм навън...:)
Ще отговоря на всеки коментар. Благодаря ви за милите думи!
цитирай
25. injir - Хубава приказка!
10.08.2009 12:04
Хубава приказка!
цитирай
26. vedrina - Naistina - prikazka! Podobni fe...
10.08.2009 13:14
Naistina - prikazka! Podobni festivali sa nezabravimi!
цитирай
27. temenuga - Към an200:
17.08.2009 19:22
След 100 години отговарям на коментарите тук...Просто нямах Интернет вкъщи /и още нямам.../, но съм "на десант" в едно кафене с безжичен Нет сега:) Т.е. намира се начин, макар и екстремен, човек да надникне в блога си / а ми липсва иначе всичко тук, както и вие...:(/
Да, хубаво е в Охрид, и се надявам отново да имам възможността да бъда там!
Летни бургаски поздрави!
цитирай
28. temenuga - Към sowhat:
18.08.2009 17:17
С голямо закъснение отговарям...
Дано в този промеждутък от време да сте съумели с дъщеря ти да посетите Охрид, кажи и ще обменяме опит:)))
цитирай
29. temenuga - Към rumyrayk:
18.08.2009 17:23
Благодаря ти за милите слова!
Пожелавам ти да отидеш скоро там и да разказваш и ти:)))!
цитирай
30. temenuga - Kъм mamas:
24.08.2009 12:37
Да, наистина е очарователно, и красиво, и въздействащо!
Поздрави!
цитирай
31. temenuga - Към vanex:
24.08.2009 12:53
Да, прекарахме повече от хубаво, а спомените са още по-мили и топлещи...
А повторението на някои дейности /въпреки първоначалното ядосване от наложилото се второ качване на снимките/ всъщност е вид предизвикателство. Нещата, които си струват, сами налагат повече усилия и време, нали:)))...
цитирай
32. temenuga - Към lava:
24.08.2009 12:55
Да! Наистина беше страхотно! И дори благородно ти завиждам за възможността да посетиш това чудно място цели шест пъти!!! Аз съм си пожелала да го посетя поне още веднъж:)
Поздрави - бургаски!
цитирай
33. temenuga - Към compassion:
24.08.2009 13:07
Да, хубави са снимките, защото мястото е прелестно, както и атмосферата му - също!
Извинявам се на всички автори на коментарите за огромното закъснение на отговорите, просто нямах Интернет почти месец вкъщи...
цитирай
34. temenuga - Към anastasiia:
24.08.2009 13:10
Да, Ася! Струва си да се види Охрид и околностите му, преизпъление с песни от миналото, носещи се в съзнанието като благотворен мотив на Вечността...
Пожелавам ти незабравимо прекарване там и поздрави езерото и всичко там от мен - една поклонничка на красотата на това свято място!
Прегръдки и усмивки ти изпращам - от мен и Дидка!:)))
цитирай
35. temenuga - Към bateto:
24.08.2009 13:13
Да! Красиво е! Радвам се, че съм влязла ва ролята на екскурзовод /макар и лаик:)/.
Благодаря за милите думи, но "чаровната брюнетка" нещо доста се е поотчаяла напоследък...Да видим докога, вече ми омръзнаха всички неблагоприятности около мен в последната година и половина...Но се държа, някак си, няма да се излагам, нали:)))
цитирай
36. temenuga - Към enjoy6:
24.08.2009 13:15
Да! Мястото е притегателно и магично! Имаш усет и си доловила атмосферата на този град, в който се влюбих!
Поздрави от /все още.../ летен Бургас!
цитирай
37. temenuga - Към анонимен:
24.08.2009 13:17
Благодаря! Снимките са хубави, тъй като мястото, което е запечатано от обектива, е притегателно! А за "брюнетката" - добре, че умее да се усмихва, дори когато вътрешно плаче:)...Това съм научила почти безотказно /вече.../.
цитирай
38. temenuga - Към avangardi:
24.08.2009 13:20
Радвам се, че съм те върнала в спомена на това красиво място! Пожелавам ти отново да усетиш пулса му и да го видиш променен, макар и пазещ завета на миналото...
цитирай
39. temenuga - Към bovari:
24.08.2009 13:23
Да! Така е! Децата имаха възможността да представят изкуството си вдъхновено в зареждащата атмосфера на старата българска столица, люлка на радетелите на Златния век на българската книжнина и култура!
цитирай
40. temenuga - Към monna:
24.08.2009 13:27
Красиви са посланията на Охрид, да - вплитащи минало и настояще, хармонично съчетани...
Пожелавам ти да го посетиш отново, сигурна съм, че изпитваш желание да го усетиш на всички нива - като затвърждаване на впечатленията от него! И аз се чувствам така...
цитирай
41. temenuga - Към parasol:
24.08.2009 13:30
Да, старата българска столица и притегателна, където и да се намираш...Сигурна съм, че на твоите близки им липсва Охрид и го носят в сърцето си - за да ги зарежда!...
цитирай
42. temenuga - Кък cornflower:
24.08.2009 13:35
Права си, на духовно ниво, дори на физическо, се усеща светостта на Охрдид! Дано отново имаш възможността да го посетиш! С вътрешния си заряд на творец можеш изцяло да го почувстваш и пресътвориш!...
цитирай
43. temenuga - Към pach:
24.08.2009 13:40
Да, а още повече би ти харесало, ако наистина си там и усетиш излъчването на Охрид!
цитирай
44. temenuga - Към анонимен:
24.08.2009 13:42
Вълшебно е мястото - да! И нашепва вълшебства...
цитирай
45. temenuga - Към flyco:
24.08.2009 13:45
...Красиво е. И оставя красив отпечатък в спомена...
цитирай
46. temenuga - Към malkiatprintz:
24.08.2009 14:00
Да...И аз стискам палци да се върнем на това място. А катеричката /кикиритка - на македонски:)/ беше особено пъргава и тогава ни убягна от погледа, но затова пък имаме повод да си я потърсим догодина, нали:)...
цитирай
47. temenuga - Към ddima:
24.08.2009 14:03
Щом съм съумяла да те разходя, макар и мислено - визуализирайки, по улиците на Охрид, то съм посяла /може би/ в теб желанието да го видиш на живо някой ден...
Поздрави!
цитирай
48. temenuga - Към coffeen:
24.08.2009 14:06
Благодаря ти! Наистина дъщеря ми е страхотна, само че сега е в една шантава възраст, която я кара да бъде бсе едно не себе си, а може би точно сега намира истинското си "Аз", добре е, че се самоопределя и идентичността й не е наложена, а тя търси сама най-точния път за самата нея...
цитирай
49. temenuga - Към injir:
24.08.2009 14:11
Приказката е хубава, да. И не омръзва, макар и разказвана сега само в спомена - по памет...
цитирай
50. temenuga - Към vedrina:
24.08.2009 14:12
Незбаравимо и топло е, да...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2422417
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930