Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2008 15:57 - Укротяване на... опърничавия
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12756 Коментари: 35 Гласове:
0

Последна промяна: 22.11.2014 03:16


image image

Да-а-а. Имаше един такъв невероятно поучителен филм навремето, по сюжет на автор, с измерения на гениалността отвъд човешките представи - Уилям Шекспир. Само че обектът от опърничав вид бе в женски род:) Този филм съм го гледала на един черно-бял телевизор "Юность", още в предученическите си години... Но се е впечатал у мен като белег, като жигосване, като предвещание за нещо, което, така или иначе, ще следва подобна линия в моя личен житейски път... Е, така и не се намери мъж, който да се заеме със справянето с може би опърничавата ми натура, която по-скоро се нуждае не толкова от укротяване, а от опитомяване /аналогично на лисицата от безсмъртната приказка за възрастни "Малкият принц".../
Не се намери опитомител за мен, явно съм още в твърде див вид:)
Но си остава надеждата, все пак.
Та, мисълта ми бе, че животът ми застави аз, с крехката си женска същност, да се самоназначавам в позиция на укротителка на мъже. Които, макар и по-малко на брой от пръстите на едната ми ръка, са ме научили на доста и твърде ценни житейски истини, прозрени под формата на повече или по-малко болезнени съдбовни уроци.
Много път изминах дотук, не като количествени, а като качествени измерители.
Преминах през личната самозаблуда /никой не ми е виновен за нея!/, че първата любов е единствена и неповторима. Излязох от примката, пребродих пустинната пустош на умишлено избраната самота. За да достигна до небесните измерения на Любовта.
И съответно - умопомрачителното пропадане.
Но не под земното равнище. А на това ниво на съзнание, което ми даде възможност за вариативност на Избора. След което пробвах полувариант, за да се опозная по-добре. И да отметна тази изкривена реалност, като възможна опция за бъдещето. И да достигна до поредната умишлено тествана заблуда. За да осмисля цялостно моето място в една връзка.
И да осъзная, че не е въпросът в това, кой кого опитомява, укротява или обвързва безсмислено някого към себе си.
Тъй като истинската, неподвластна на времето любов, всъщност е белязана от необвързаност. Но не като признак на недобросъвестност към партньора, или висше изражение на егоцентризъм.
Не.
А като автономност, която позволява да се себеуважаваш в достатъчна степен, за да предизвикаш респект, тръпка, възхита и дълготраен трепет към този, когото преплиташ в собствената си енергизирана реалност, за да зазвучи в  чудното съзвучие на взаимността.
Но не като взаимопоглъщане. А като нежен досег на две трептящи на една честотна вълна съзнания, души, тела, човешки същности...
 
image  image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viovioi - Хубаво откровение Нуши!!
23.01.2008 16:09
С голяма доза сантименталност напоено и подплатено с щипка отчаяние!! Знаеш точно какво искаш - е това е проблема ми се струва! Трябва нещо да те връхлети, омагьоса и зашемети и да не знаеш, че това е любовта?? Така е. Истинските неща нито са планувани, нито подредени ,нито нагласени стриктно, а ти това искаш - искаш нещо да е идеално. Направи друго. Аз ще ти кажа какво, само да го измисля. Лека вечер:))))
цитирай
2. buboleche - въпроса е дали че след като по един
23.01.2008 16:53
или друг начин си стигнала до това прозрение и си вече готова за голямата любов , ще я срещнеш? Никой не знае какво му е написано на звездите...Аз естествено ти пожелавам да я срещнеш и то възможно най-скоро за да и се радваш дълго време..:)
цитирай
3. ivesa - За любовта граници няма
23.01.2008 18:35
Няма начин да не я срещнеш...Обикновено е някъде близо до човека,който е готов да я види щом се появи.
цитирай
4. enjoy6 - Изхождайки от собствения си
23.01.2008 21:16
житейски опит бих казала, че любовта ни спохожда точно, когато най-малко я очакваме!
Тя обича да си прави шегички с нас!
Може би момента е настъпил, знае ли човек какви опитомявания му предстоят да преживее и в това се крие очарованието на очакването, което в края на краищата винаги е възнаградено!
цитирай
5. анонимен - Любовта....
23.01.2008 21:49
може би не я забелязваш,
а тя е около тебе?
Късмет!
цитирай
6. ivesa - Да,когато човек е влюбен е в очарование от любимия...
23.01.2008 21:52
развихря фантазиите си и очаква много неща.Но след като това състояние на опиянение премине и започнат разочарованията, възприятията се променят.
С поздрав!
цитирай
7. temenuga - Към viovioi:
24.01.2008 04:06
Ех, знаеш ли колко точна характеристика ми направи - май все още страдам от свръхдоза сантименталност, умело прикрита с повечко дози ирония и сарказъм понякога...Какво да се прави - природа, зодия Рак съм:)))
А иначе - най-истинските неща просто се случват, да, но вече наистина поизгубих търпение...
А ти кажи, все пак, какво си намислила, измислила и премисила по "моя казус":)))
цитирай
8. temenuga - Към buboleche:
24.01.2008 04:09
Ох, така си е:) Никой не знае каква звезда траектория му е предначертана, независимо дали си чете редовно хороскопа:)))
А сигурно вече съм готова за Голямата /любов, де:)/, но кой знае дали ми е написано на звездната карта, че ще я срещна:)...
А ако имам осенението за това неземно щастие със земни измерения, дано, според твоето пожелание, да съумея да я съхраня за по-дълго, защото няма вечни неща и състояния, най-малкото заради изменчивостта на човешката природа, а и не само...:)
цитирай
9. temenuga - Към ivesa:
24.01.2008 04:12
Да, истинската, безпрекословна любов е безгранична. И в действителност може да е толкова близо до сетивата ни, но все още да не я съзираме в пълния спектър на нейния топъл блясък...Но, мисля си, ако беше толкова наблизо, може би вездесъщата ми женска интуиция би проработила в безпогрешна посока...А кой знае:) Може би скоро ще извиси своя глас:)...
цитирай
10. temenuga - Към enjoy6:
24.01.2008 04:17
Любовта е шегаджийка, да:) Толкова много май се е вживяла в тази си роля относно мен, че нещо дъъълги години ми се налага да си играя на криеница с нея:) Може би просто ме чака да порасна, въпреки достопочтената ми възраст:)))
А за опитомяванията...Толкова бих искала най-после да се приютя нежно до някое силно /но и благородно/ мъжко рамо и да се оставя да бъда опитомена. Е, казваш, в очакването се криело очарованието, което нямало начин да не бъде овенчано с възнаграждение...Чакам си аз:) Да видим докога:)))
цитирай
11. temenuga - Към jupel:
24.01.2008 04:21
Любовта...Тя е навсякъде около нас, и вътре в нас, тази, вездесъщата любов, я забелязвам, усещам и й позволявам да циркулира във всяка моя клетка.
Но другата, онази, която е родена от щастливото докосване на две вселенни същности - нея не я улавям. Все още...А е малко вероятно "антените" на душата ми да са в заблуда. Може би просто любовта се лута някъде по друмите житейски и чака да попадне на честотата на моето душевно трептение...
Късмет и на теб! Благодаря ти за куража!
цитирай
12. temenuga - Към ivesa:
24.01.2008 04:25
Мноооого си права:) Прекрасно съм запозната с развитието на влюбването:) Но, какво да се прави, не можем да избягаме от човешката си природа, а и така старателно описаните в учебниците по психология фази в развитието, апогея, замирането и краха на това изменчиво /но въпреки това, велико по своята същност чувство/ дават само част от отговорите.
Няма универсално разбиране за любовта. Именно затова тя владее съзнанието на човечеството, откакто свят светува. Уж сценарият е ясен, но всеки поема предизвикателстото да тръгне по утъпкания път с нова доза хъс. И с нови надежди...
цитирай
13. temenuga - Към novax:
24.01.2008 10:20
Радвам се, че събуждам у теб нещо позабравено...Може би смисълът на общуването /тук и не само/ е да надникнем взаимно в душевните си пространства и да накараме отдавна замлъкнали струни да затрептят отново...
Поздрави и за теб и ти желая прекрасно случване на онази любов, която носи блаженството на споделеността, без да е обсебващо-обвързваща!
цитирай
14. mmmmmmmmm - След това откровение
24.01.2008 13:33
ще те поканя да поседнеш до мен и да я почакаме заедно...А,ако по пътя я срещнеш не се чуди много ... тръгни с нея:)))
Надежда и мнооооого късмет ти изпращам:)))
цитирай
15. temenuga - Към mmmmmmmmm:
24.01.2008 14:14
Защо да не поседнем двете, на някой крайпътен камък, или в уютна страноприемница:) - да я чакаме...??
Е, ако я срещна тази вечно криеща се "разбойничка" - любовта, ще тръгна с нея, разбира се, дори и да изглежда на пръв поглед безразсъдна придружителка:)))
Благодаря ти за изпратената доза надежда, никога не е излишна! А късмета - пожелавам ти да си го поделим двете:) Колкото повече, толкова повече /както казва Мечо Пух:)/
цитирай
16. ivesa - Тя затова е по-силна от всичко,защото няма универсално разбиране за нея...
24.01.2008 17:59
За учебниците по психология си права-не дават отговори на всички въпроси за любовта.Но нали една от ролите на науката е все да доказва нещо?С поздрав!
цитирай
17. temenuga - Към ivesa:
25.01.2008 04:06
Да, силна е. И дори когато е спъната от недобронамерени "камъни" по пътя си, тя намира необходимата сила да се изправи, да погледне над суетата и понятията с временни измерения. И да поеме към пътеките на безсмъртието. Защото Тя е естественото продължение на Духа на човечеството. Съдържаща се в него, изпълваща го със смисъл. И даваща му озарение - такова, каквото е нужно, за да ни прави хора. Обичащи, наранени до смърт понякога. И пак, отново, винаги, на всяка цена избиращи Нея. Любовта.
А науката - да я уважаваме, все пак. Но не и да й робуваме:)))
Поздрави!
цитирай
18. bizcocho - ako nqkoga ne smakne6 letvata.
27.01.2008 02:47
za6toto tazi si e trudni4ka za preska4ane, to sas sigurnost 6te ima6 liubov kakvato malcina poznavat.:) vqrvai mi - zaslujava si!!!:)))))))))no kakto mnogo malko jeni osaznavat tova,koeto si opisala,taka i mnogo malko maje izdarjat na gorespomenatata ot teb situaciq,vapreki vso4kite im "majki vijdaniq". dano sre6tne6 maja,kogoto zaslujava6( ravnostoiniqt)! pojelavam ti go!:)
цитирай
19. temenuga - Към bizcocho:
27.01.2008 03:06
Да...Не бих смъкнала повече летвата. И не защото имам сръхсамочувствие и висока себеоценка, напротив. Много съм била унижавана от страна на мъжете и може би вината е била в мен, тъй като съм позволила...Вярвам, че си заслужава да чакаш онази любов, при която няма полуварианти, полурешения, полупривързаност...Този път, с цялата си осъзната същност, избирам умишлената самота /вярвам, че ще е временна/ пред унизителната ситуация, в която отново снижих твърде много "летвата" - за да бъда лоялна, за да не обидя отсрещната страна, за да загърбя моите потребности и достойнството си. Не. Бях дотук.
Благодаря ти за пожеланието - дано срещна този мъж, с когото взаимно не толкова се заслужаваме, а просто се допълваме, като личности, като духовност, като ценностна система, като енергетика...
Среднощни поздрави!:)))))
цитирай
20. bizcocho - mnogo si prava!
27.01.2008 03:21
kompromis sas sbe si ne pravi!poznavam i dvata varianta,no parvo preminah prez posredstveniq:).vtoriq si zaslujava:). liubov ima mnogo,ostava ti da si izbere6 koq to4no iska6:),kakto si go i napravila:)i po-malko ot tova da ne iska6:)!
usmivka ot men,nai-iskrenna:)))))))))))))))!
цитирай
21. temenuga - Към bizcocho:
27.01.2008 03:29
Благодаря ти за усмивката! И мен ме усмихна, макар че тези дни преживявам болезнен катарзис и макар че се стремя да бъда приветлива, май не ми се удава с особена успешност:)
Да, любов има в разни варианти. Посредствени, удобни, сияйни, пропадащаи и завличащи в бездна, или изгряващи. И такива, които са неподвластни на определения. По-малко от това, вече знам, че не искам:)))
Връщам ти усмихнатото настроение, вече и вътрешно чувствам, че е такова. Когато човек е наясно с това, което търси, е наполовина щастлив, дори и повече:)))
цитирай
22. letisi - любовта не дава нищо освен себе си
27.01.2008 09:27
и не иска нощи освен любов:))))))))))))
една любов по-голяма от света ти пожелавам...
цитирай
23. ivesa - Чудесното съзвучие на взаимността...
27.01.2008 10:05
е чудесна цел за постижение.Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
24. temenuga - Към letisi:
27.01.2008 11:34
Така е. Любовта, самоосъществяваща се, съдържа цялата истина за света, а въвличаща човешките души в съдбовния си танц, повтаря по нежен начин цялата човешка история. Да, любовта не се нуждае от нищо друго, освен от любов. Другите варианти проято я изключват:)
Неделни поздрави! И до скоро...четене тук - след няколко дни! Замнавам в София, след това в Перник, на семинар:)
цитирай
25. temenuga - Към ivesa:
27.01.2008 11:38
Чудесностите на нашето съществуване, които включват "съзвучието на взаимността", са красив стимул, но не и самоцел:)
Дано я постигна! Уповавам се на вътрешната си светлина и огрявам пътя към нея...
Благодаря ти за пожеланието! И на теб - слънчев ден ти желая - вътрешно и външно:)!
цитирай
26. maymi - Споменах пред познат доктор думата любов...отговора му:
27.01.2008 21:37
....явно си отсъствала на някои уроци в школата на живота.Тези небивалици в 21в. които твърдиш може да заинтригуват някой "неандерталец" Като професионалист особено в тази област ще кажа:
1.Човещкото тяло се командва от жлези хормони и т.н.
2.С напредване на възрастта,нещата стават по сложни.
3.Ако търсиш съвършенното 70г. няма да ти стигнат,ако все пак го откриеш ще съжаляваш че не си го срещнала на 20.
цитирай
27. evrazol - maymi
28.01.2008 01:47
Не го слушай тоя доктор. То според него ще излезе че можеш да си щастлив само с амфетамин. Нещо не му е наред с жлезите.
цитирай
28. anlov - А, може би,
30.01.2008 08:53
любовта е най-трайна и плодовита тогава, когато двама души гледат не само един към друг, но и в една посока.

Това е много повече от краткотрайната химия на чувствата.
цитирай
29. temenuga - Към maymi:
30.01.2008 13:55
Ако знаеш колко пъти съм изпадала в подобни "клопки", продиктувани от пристъпите на житейския нихилизъм:)...Била съм свръхпрагматична, антиромантична, имунизирана срещу влюбване и неминуемо последващите разочарования със свръхболезнени измерения...Но! Идва "сляпата неделя" някой ден. И...Колелото се завърта, отново, и отново. Психолозите са уточнили, че можеш да се влюбваш истински до 4 пъти през живота си /съответно - да страдаш с галактически параметри на любовната болка:)/. Това е животът:) И все пак - нея я има, нали...Любовта. Както и да я охaрактеризират иронично-скептично-нихилистично настроените доктори:)))
цитирай
30. temenuga - Към evrazol:
30.01.2008 14:03
Точно казано! Магията на чувствата - къде ли би останала, ако всичко се измерваше само с нивото на серотонин, окситоцин, ендорфин и прочее:)...Истинската любов, духовните й измерения, се поражда от по-различни, необясними само по научен път, "причини", а именно - принадлежността ни към Божествения първоизвор, към универсализираните вселенски канони, към чисто нетленните категори...
цитирай
31. temenuga - Към anlov:
30.01.2008 14:06
Тъкмо това исках да кажа - само че по различен начин. Химията си е химия, а духът си е дух, неподвластен на реакции, които биха могли да се измерят само със елементаризираната обосновка на свързването на едно вещество с друго, за да се получи някакъв вид нетрайна химична реакция...
А иначе - да, когато двамата гледат в една посока - това е топлото и сгряващо чудо на взаимността, която не поставя окови, а дава свобода на избора.
цитирай
32. ivesa - Както искат да я охарактеризират любовта си е любов...
30.01.2008 18:25
Когато двама са влюбени един в друг,целият свят е техен.Гледането в една посока е задължително,за да не се изпусне момента за развитие и напредък.От това доколко ги е заслепило влюбването,зависи дали ще успеят да намерят правилната посока.
цитирай
33. temenuga - Към ivesa:
31.01.2008 04:33
Да, развитието е основополагащо - развитие на отношения, на отговорност един към друг, на чисто човешките параметри на взаимността...А напредъкът, съизмерен в контекста на любовните нюансни случвания, е може би вървеж нагоре, към онези измерения на духа, които вещаят блажено сливане с Всемирската хармония...Разбира се, първоначалният тласък на чувствата определя посоката, трайността и интензивността на обичта. Има я. Въпреки всичко.
цитирай
34. kassandra - http://www. youtube. com/v/TQ...
04.02.2008 19:08
http://www.youtube.com/v/TQQ6SfPZggw&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
цитирай
35. temenuga - Към kassandra:
05.02.2008 04:41
Радвам се, че отново си тук и пишеш! Благодаря ти за поздрава, но, за съжаление, не мога да го отворя! Би ли го пратила отново?
Поздрави и до скоро!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2422911
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930