Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2007 15:28 - Малко бягство от ежедневния хаос /или духовният бонус от посещение в пиано бар/
Автор: temenuga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16427 Коментари: 32 Гласове:
0

Последна промяна: 14.01.2008 05:50



image

image
Има нужда от подобни мигновения, разтегнати във времевите граници на няколко щастливо изживени часа - в досег с извечните послания на музиката, носеща доза носталгия, разкриваща споменни тайнства, зареждаща със свръхдоза оптимистични флуиди...
Стресът в ежедневния низ от случвания би могъл да бъде понякога твърде застрашаващ вътрешните устои, пълзящ като сенчест исполин, заплашващ да срине старателно граденото във вътрешните пространства...
Имам нужда от време на време да се чувствам бегълка...
За да се отнеса на нечия мисловна вълна, обещаваща щастливо съприкосновение с ментални понятия, придобили измерения на сакрални.
За да се заредиш с нескончаемата изворна сила на музиката, която е най-прекият път до достигане на Вселенската хармония.
За да се опиташ да се докоснеш с мечтата поне до онези измерения на Любовта - пазена вътре в теб, като нежна молитва. И да си пожелаеш отново да чувстваш така...
Както във времето, съизмеримо с вълшебна приказка...
Когато обичах - с цялата бяла надежда и магична сила на чувството.
Все още дишащо, неизпепелено...
Необходими си подобни бягства понякога...
Нали:)?...

image

image




Тагове:   малко,   бар,   хаос,   бонус,


Гласувай:
0



1. sensation - И аз бих го направила,
19.11.2007 16:28
но не зная как да намеря време за себе си.
Продължавай с малките съприкосновения с изкуството, те са жизнена необходимост и енергия.
Радвам се за теб!!!
цитирай
2. temenuga - Към sensation:
19.11.2007 16:45
И аз отдавна не бях си подарявала подобни емоции. Но си струва - слушайки хубава музика, човек намира по-благородни пространства вътре в себе си, и пречиствайки се, става повече духовен...
А съприкосновения с изкуството човек винаги трябва да търси, намира, пази и интернализира - като неизмененно присъствие в иначе твърде прозаичния живот...
Пожелавам ти да си подариш в близко бъдеще такава красива емоция! Струва си!
цитирай
3. sensation - С приятели като теб,
19.11.2007 16:54
и тук си подарявам красиви емоции, но ще се постарая да направя съприкосновението и с изкуството - задължително!
Усмивки за теб:))))
цитирай
4. temenuga - Към sensation:
19.11.2007 17:04
Да, така е, приятелствата, дори и само виртуални, са зареждащи и неоценими!
Усмивки ти пращам и аз - макар че времето навън е силно намръщено, старая се да си намирам поводи да се усмихвам!:)))
цитирай
5. cindy - Много са бягствата от ежедневния хаос
19.11.2007 22:21
не само музиката - изложбите, представленията, дори и една разходка в планината. Всичко, което е различно, среща ни с други хора и ни предоставя нови емоции!
Пожелавам ти ги от сърце! :)
цитирай
6. temenuga - Към cindy:
20.11.2007 12:54
Рабира се, различни са тези малки "бягства" - и се старая да обогатявам ежедневния низ на живота си с тях - иначе не бих се чувствала жива...Е, малко трудно ми е единствено да осъществявам разходки в планината, защото съм твърде далеч в чисто географски план от планинските красоти:) Но обичам по принцип - всеки досег с изкуството, природата, истински стойностното общуване с хора, на които държа, ценя, обичам и на които също се старая да дам част от себе си - по някакъв, мой си, начин...
Благодаря ти за чудесното пожелание! И на теб - зареждащи срещи с реалните чудеса в живота ти желая!:)
цитирай
7. comfy - Чудесен
21.11.2007 10:40
избор за разнообразие на ежедневието!! :)

Поздравления, Теменуга! :)*
цитирай
8. temenuga - Към comfy:
21.11.2007 15:29
Да, чудесните избори са резултат на личностови търсения, нали:) Както и на възможността да ги разпознаеш като такива, и да ги вплетеш в дните си - за да греят не с отразена, а с вътрешна светлина:)
Няма защо да ме поздравяваш - конкретно за този "откраднат" къс настроение, повишаващ нивото на ендорфините:) Когато имам нужда, винаги намирам начин да се самозаредя - това е доста добре сработен защитен механизъм:)
Поздрави от Бургас - днес е слънчев;) !
цитирай
9. lilavka - ***
21.11.2007 22:11
Обожавам да ходя на Пиано бар, но за съжаление все по – рядко ми се отдава възможност да се позабавлявам … :( … Ходи и се кефи и заради мен … :))
цитирай
10. temenuga - Към lilavka:
22.11.2007 00:15
И аз обожавам да слушам красива музика - от класика, през Бийтълс, Уайтснейк, вечната българска музика, песните към филмови шедьоври, Клайдерман и т.н., и т.н....Е, някога и аз свирех на пиано, дори го преподавах:)
А сега животът ми стана далеч по-прозаичен, но винаги, когато имам нужда да се заредя, слушам музика /било на пиано бар, симфоничен коцерт или просто оставайки насаме със себе си със слушалките на мр3-ката:)
Следващия път, когато отида на пиано бар, ще те поздравя мислено - специално теб:)
цитирай
11. candysays - Страхотен начин..
22.11.2007 12:58
да се откъснеш от ежедневието!!! :)
Завиждам ти благородно.. Аз, за мой голям срам, още не съм посещавала пиано-бар, а ми звучи толкова хубаво идеята.. И нещо повече- не само ми се посещава подобен бар и ми се слуша, ами и ми се пее на такова място! :))) Мисля, че бих се справила добре, все си мисля, че пея хубаво, с много чувство и с ясен глас, макар че нямам никакъв опит в тази насока.. за съжаление :(
Но поне мога да си представям, да си мечтая... Нали така? :) Пък някой ден.. живот и здраве... :)

А на всичкото отгоре живея в София, където има много подобни места, които мога да посетя!! Непременно ще го направя скоро.. Ако трябва ще замъкна моя човек насила там, или пък с приятелки, но ще отида на пиано-бар!!! :-)

П.С. И мен ме поздрави мислено следващия път като ходиш, моля те.. :*

Прегръдки, скъпа Теменуга!
цитирай
12. temenuga - Към candysays:
22.11.2007 13:41
Да, така е! Начинът наистина е страхотен!:) Отдавна съм го усетила и включила в списъка на нещата, които ме зареждат - безусловно!
А в такива пиано барове се пее, разбира се! Може дори да изместиш певицата /респективно певеца/ от рояла и да попееш пред всички - аудиторията обикновено е интелигентна и разбираща, така че оценя подобни изблици на импулсивно желание за себеизява и доставяне на несравнимо удоволствие от сливането с музиката...
В София не съм била никога на пиано бар, но някой ден ще поправя този си пропуск:)
А ти - какво чакаш!:) Вземай под ръка любимия, сложи изискан тоалет и... би могла да се слееш с "My Way" на Синатра - поне за кратък, вълшебно изживян отрязък от време...
При следващото си посещение в пиано бар непременно мислено ще поздравя и теб:)))
Прегръдки и за теб, скъпа Кристина!
цитирай
13. svoboda64 - Мда...
22.11.2007 15:01
Музиката винаги е била упражнение по хармония:)) Аз все повече я заменям за "интелектуалното пеене": усвояването интонациите на живота в живата реч с всичките й дисонанси и асонанси...
Това ме изпълва със страхопочитание към всеки индивидуален речитатив, който изглежда толкова прозаичен, но толкова важен за житейската хармония:))

Прегръдки за "бягството". То е докосване до по-ясния извор, където дисонансите и асонансите получават своето физически осезаемо кресчендо... Обичам силните страсти, но се уча да ги вплитам в ежедневието, където са ми необходими като оръдия (оръжия), за да постигам прагматичните си (прозаични) цели...
цитирай
14. temenuga - Към svoboda64:
22.11.2007 15:34
Винаги си ме изумявала със стилния си изказ, компилативно-обобщаващ израз на неспокойната ти и хиперинтелигентна натура...
Да...Интонационните нюансни съчетания на "живия живот" се сливат в една хармонична цялост, съчетала в себе си полифоничните плетеници на многогласието, наречено Съдба човешка...
А за "кресчендото" - о, да!
То е израз на възходящата душевна посока - нагоре, нагоре, към онези измерения на метаниво, осезаеми за тези, които умеят да се вслушват пълноценно в музиката на вътрешния си глас...
Защото, както се казва: "Разумът търси. Душата знае."...
А за разумното съчетание на силните страсти, както казваш, да, в това изкуство се крие способността не просто да живееш, а да летиш, съществувайки.
И гледайки отгоре реалностите, да не се отделяш нито за частица от времето от туптежа на пълнокръвната житейска цялост.
В която има и прагматика, и романтика, и летеж, вървеж /но не и пълзене!!!/, пропадания, лутане, но и светлина по Пътя. Неизменно.
За този, който има очи да я види, сетива да я почувства и капацитет да я претвори в една нова реалност /аналогично на "Новото човекотворчество" на Вирджиния Сатир/.
Прегръдки и за теб - една смела душа, която знае посоката на вътрешната си целеустременост.
И я следва. Дръзко. И мотивирано.
И с любов.
цитирай
15. letisi - човек има нужда да избягва поне за малко от сивото
22.11.2007 22:44
монотонно ежедневие и да става цветен...та нали затова не се раждаме далтонисти..нека носим дъгата в душите си...
много усмивки от мен:))))))))))))))))
цитирай
16. lilavka - ***
23.11.2007 00:57
И аз “ мъчих пианото ” няколко годинки … :) …, но любовта ми към музиката си остана … Радвам се, че макар и в мислите ти за един кратък миг ще споделя едно хубаво изживяване с теб … Благодаря .. !!! …. :))
цитирай
17. nezabravima - !
23.11.2007 11:29
Чак ме засърбяха пръстите за тези клавиши...:)

Всеки има нужда от този миг... Само за себе си!

Поздрав от мен!:)
цитирай
18. temenuga - Към letisi:
23.11.2007 13:12
Страхотно пожелание - да носим дъгата в душите си!
Да, многоцветието вътре в нас е не просто добро пожелание, а се слива с единосъщна цялост с душевните стремежи да се разлистваме вътрешно, да се обогатяваме - като цветова нюансираност и повик към красотата в нейната многаспектно проявлние...
Връщам ти усмивките!:))) И времето навън днес е достатъчно усмихнато:)
цитирай
19. temenuga - Към lilavka:
23.11.2007 13:19
E, аз "поизмъчих" пианото доста години, завършила съм Музикално училище, но заради заболяване на ръцете след това учих друго...
Но любовта към музиката остава - тя е като орисия:)
Ето, довечера съм на концерт с класическа музика...
А за пиано бара - помня обещанието към теб:) Ще го спазя при първа възможност. Но няма да е тази седмица, защото пътувам за София на конференция и надали ще имам възможност да се запозная с някой тамошен бар, в който звучи пиано:)
Поздрави!
цитирай
20. temenuga - Към nezabravima:
23.11.2007 13:22
Да...Миговете, грабнати - като съдбовни подаръци, се превъплъщават в един сладостен поток на съзнанието, чувствата, емоциите, вътрешните трепети...
Пожелавам ти да имаш подобни Мигове - те са жизненонеобходими и носят послания - неоценими. И просто искрят:)
Поздрави и от мен!
цитирай
21. neanonimen - &
23.11.2007 15:39
Извинявай,три пъти започвах да ти чета поста и трите пъти се отплесвах по снимката,ами поздравления и за двете
цитирай
22. temenuga - Към neanonimen:
23.11.2007 16:16
Няма за какво да се извиняваш:)
Явно няма равнопоставеност между снимки и текст - вината е моя:) Не съм съумяла да напиша достатъчно интригуващи думи:)
А, от друга страна, не смятам, че снимките са толкова впечатлителни /по-точно моето скромно присъствие там/:)
Е, но като има поздравления и за двете - какво друго ми остава, освен да кажа едно искрено "благодаря!":)!
цитирай
23. innersmile - :)
23.11.2007 19:50
много си красива на снимката :)и другите снимки са много красиви :)поздравления!
това е прекрасен начин да си разнообразиш ежедневието!и наистина си има духовен бонус,който е различен от този да отидеш на концерт например:)
аз за последно бях на пиано бар преди месец,но се получи прекрасно и още усещам въздействието му :)
весел уикенд! :)
цитирай
24. temenuga - Към innersmile:
23.11.2007 22:32
Да...Вътрешната ти усмивка е осезателна:) И аз се усмихвам - отвътре-навън, и обратно:) /благодарение на милите ти слова:)/
А аз току-що се прибирам от симфоничен концерт с класическа музика - бе невероятно изживяване...Аз съм израстнала с музиката, за мен това е начин на живот. Свири Божидар Ноев - перфектно изпълнение на Концерта за пиано и орекстър на Григ! Признавам си /без срам дори:)/, че на няколко сгъстени мига, сбрали в себе си толкова синтезирана красота, аз заплаках. Винаги плача при досег с красивото...Слабост ми е:)
Весел уикенд и на теб!
цитирай
25. innersmile - :)
25.11.2007 02:26
радвам се,че усещаш вътрешната ми усмивка:)аз пък усещам ефирнонежния ти теменужен аромат :)
радвам се,че си имала още едно такова изживяване!не е срамно,че музиката те е трогнала до сълзи,значи наистина си е струвало:)аз също плача при досег с красивото и доброто...и за мен музиката е начин на живот...но си признавам,че не съм била на концерт с класическа музика.трябва да съм готова за нея и да имам настроение,а чувствам,че още това време не е дошло за мен:)
дано тези емоции дълго време те правят щастлива :)
цитирай
26. temenuga - Към innersmile:
26.11.2007 14:34
Да, не се срамувам от сълзите си - когато са родени от красивото съприкосновение с нетленни неща...
А за класическата музика - наистина трябва да имаш нагласа, да си готова вътрешно да разкодираш и приемеш посланията й...Щом имаш желание, ще имаш щастлива среща с нея - сигурна съм!
И на теб ти желая лъчезарно-запомнящи се емоции!:) И не само породени от срещи с музикалното изкуство! А с всяко проявление на Красотата!
цитирай
27. innersmile - благодаря ти много :) респект за ...
28.11.2007 01:07
благодаря ти много :) респект за начина,по който се изразяваш :)
цитирай
28. temenuga - Към innersmile:
29.11.2007 16:04
Моля:) И аз благодаря - за добрата дума!
А начина на изразяване - съвсем спонтанен е, не знам какъв е, но със сигурност е поне автентичен:)
цитирай
29. rotazia - В живота ни, толкова често празен, ...
31.12.2007 08:07
В живота ни ,толкова често празен ,са нужни бягства , всякакви , дори и най-забранените , най-непомисляните , за да доопознаем света и себе си в него .
цитирай
30. temenuga - Да, бягствата - емблематични са...
31.12.2007 13:26
Дори и не толкова позволените...
Човеци сме, все пак, присъщи са ни толкова много латентно заложени качества...
Длъжни сме да изживеем пълноценно този живот.
цитирай
31. анонимен - backlink services
17.08.2011 18:40
Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll definitely return.
цитирай
32. temenuga - Тоwards anonymous:
18.08.2011 01:26
анонимен написа:
Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll definitely return.

Thanks for the nice attitude about my modest words here. But, I wonder how, writing in English, you understand Bulgarian in my blog???
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: temenuga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2427330
Постинги: 152
Коментари: 4956
Гласове: 45014
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930